کاربرد میلگرد زیگزاگ و جنس به کار گرفته شده در آن
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

جنس به کار گرفته شده در میلگرد زیگزاگ از فولاد میباشد تا بتواند نیروی کششی بتن را به دوش کشیده و از تکان خوردن و از هم پاشیدن بتن جلوگیری کند.ممکن است میلگرد ها را در ساختمان سازی زیاد دیده باشید.میلگرد در انواع و اشکال گوناگون و در بخش های مختلفی از ساختمان به کار میروند. برخی از میلگردها که آجدار هستند در مقاوم سازی ستون ها به کار میروند و با چسبندگی که توسط آج خود با بتن ایجاد میکنند باعث جلوگیری از پاشیدگی و ترک خوردگی بتن میشوند، نوع دیگری از میلگردها که به صورت بدون اج و صاف میباشند در قسمت کف ساختمان جهت مقاوم سازی قسمت تحتانی و کف ساختمان استفاده میشوند.

 
کاربرد میلگرد زیگزاگ :
 
میلگرد زیگزاگ از میلگردهای زیگزاگی شکل است که در ساختمان سازی و ساخت سازه های بتنی کاربرد بسیار زیادی دارد. میلگرد زیگزاگ میتواند با قرار گرفتن در داخل بتن از هم پاشیدن و تخریب بافت آن تا حد زیادی جلوگیری به عمل آورد. میلگردهای زیگزاگ میتوانند به نسبت میلگردهای معمولی بار بیشتری را تحمل کنند و تنها دلیل آن نیز شکل زیگزاگی این نوع میلگرد است. این نوع میلگرد در سقف که میزان بار بیشتری به بتن وارد میشود کاربرد به مراتب زیادتری دارد. در ساخت میلگردهای زیگزاگ از فولاد استفاده شده است که این فولاد میتواند به خوبی درون بتن باقی بماند بدون آنکه زنگ زده و یا فرسوده شود.
 
نقش میلگرد زیگزاگ در تیرچه :
 
در مرحله اول زیگزاگ‌ها به صورت خرپا عمل میکنندبه طوری که مقاومت آن برای تحمل وزن برای اعضای کششی زیرین تحمل برای عناصر  فوقانی را تحمل کند.
در مرحله دوم مقاومت لارم جهت تحمل وزن سقف بین تکیه گاه های در حال ساخت  در مرحله آخر میلگردهای عرضی پیوستگی لازم را بین آماتورهای کششی خرپا و بین بتن پوششی را ایجاد می‌کنند.
 
برای خرید میلگرد زیگزاگ باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین نوع میلگرد را تهیه کنید. برای خرید میلگرد زیگزاگ ابتدا باید به استاندارد بودن آنها توجه داشته باشید. میلگردها باید از نوع استاندارد بوده و در کارخانجات  مطرح و مورد تایید تولید شده باشند. به نوشته های برجسته درج شده بر روی میلگردها قبل از خرید توجه داشته باشید. نوشته های درج شده بر روی میلگرد که تعیین کننده سایز و مشخصات دیگر آن هستند میتوانند شما را در خرید میلگرد تا حد زیادی کمک کنند. ثامن تجارت جزو شرکت های مورد اطمینان میباشد که میتوانید به راحتی و بدون اینکه با مشکلی مواجه شوید خرید خود را انجام داده و در موعد مقرر نیز بار خود را تحویل بگیرید.
 
 




:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: